Planning Lessons and Courses: Designing Sequences of Work for the Language Classroom is a practical guide for language teachers who want to develop their lesson planning and course design skills. Written by experienced teacher trainer Tessa Woodward, the book provides a clear, accessible approach to planning effective and engaging lessons, as well as longer-term course structures. It covers a wide range of topics including lesson objectives, sequencing activities, adapting materials, and evaluating outcomes. The book is part of the Oxford Handbooks for Language Teachers series and is widely used in teacher training programs such as CELTA and DELTA. It emphasizes a flexible and reflective approach to planning, suitable for both novice and experienced teachers.
کتاب Planning Lessons and Courses نوشتهی تسا وودوارد، راهنمایی کاربردی برای معلمان زبان است که میخواهند مهارتهای خود را در زمینهی طراحی درس و برنامهریزی دورههای آموزشی تقویت کنند. این کتاب بخشی از مجموعهی معتبر Oxford Handbooks for Language Teachers است و در بسیاری از دورههای تربیت مدرس از جمله CELTA و DELTA مورد استفاده قرار میگیرد. نویسنده با بیانی ساده و روشن، اصول مهمی مانند تعیین اهداف درس، توالی فعالیتها، سازگار کردن منابع آموزشی، و ارزیابی اثربخشی تدریس را توضیح میدهد. رویکرد کتاب بر پایهی انعطافپذیری، تأمل و خلاقیت در برنامهریزی آموزشی است و برای معلمان تازهکار و حرفهای مناسب است.
عنوان کتاب:
Planning Lessons and Courses: Designing Sequences of Work for the Language Classroom
نویسنده:
Tessa Woodward
ناشر:
Oxford University Press
چاپ اول:
2001
مجموعه:
Oxford Handbooks for Language Teachers
مخاطبان اصلی:
معلمان زبان انگلیسی، شرکتکنندگان دورههای تربیت مدرس مثل CELTA/DELTA، مدرسان زبان و علاقهمندان به طراحی آموزشی
برخی از موضوعات کلیدی کتاب:
● هدفگذاری در طراحی درس
● چیدن توالی فعالیتها
● استفاده و تطبیق منابع
● پیشبینی مشکلات یادگیری
● برنامهریزی منعطف و قابل ارزیابی
نوع: ---
--- صفحه