آیلتس کاغذی یا آیلتس کامپیوتری؟

آیلتس کاغذی یا آیلتس کامپیوتری؟

اگر متقاضی آزمون آیلتس باشید، حتما در جریان اخبار و مشکلات به وجود آمده در برگزاری این آزمون در ایران هستید. متاسفانه این موضوع استرس و نگرانی زیادی برای متقاضیان آیلتس به وجود آورده. خوشبختانه با وجود کنسلی آزمون کاغذی، در حال حاضر آزمون کامپیوتری آیلتس در ایران در حال برگزاری است و افرادی که مایل هستند می‌توانند در آن ثبت‌ نام و شرکت کنند.

 

در این مقاله قرار است پاسخی برای سوال مهم این روز ها یعنی (شرکت در آیلتس کامپیوتری در ایران و یا شرکت در آیلتس کاغذی در کشور های همسایه؟) پیدا کنیم.

 

پاسخ این سوال به موارد متعددی بستگی دارد!

۱. مهم ترین مسئله بدون شک تمکن مالی است؛ اگر شما از تمکن مالی مناسبی برخوردار هستید و مشکلی برای تامین هزینه های سفر به کشور های همسایه مانند عمان، ترکیه، ارمنستان و امارات را ندارید، بهترین گزینه برای شما شرکت در آزمون کاغذی در کشوری دیگر است. اما اگر ترجیحتان این است که در ایران بمانید و هزینه‌ی اضافه‌ای پرداخت نکنید، بهترین گزینه آزمون کامپیوتری است.

۲. مورد دوم مربوط به توانایی در استفاده از کامپیوتر و قدرت تایپ شماست. اگر شما مشکلی با نگاه کردن طولانی به مانیتور و یا تایپ سریع ندارید، توصیه ی ما به شما شرکت در آزمون کامپبوتری است، چرا که در این حالت شرکت در آزمون کامپیوتری برای شما ساده تر از نوع کاغذی خواهد بود.

۳. سومین مورد زمان است؛ بسیاری از شما عزیزان تاریخ آزمون را بر اساس ددلاین دانشگاه مورد نظر مشخص کرده‌اید و خیلی فرصت برای محیا کردن شرایط سفر را ندارید در نتیجه بهتر است مهارت هایی مانند تایپ و استفاده از کامپیوتر را بالا ببرید تا در سریع‌ترین زمان ممکن نمره‌ی آیلتس خود را آماده کنید.

۴. استرس و اضطراب کمتر؛ با سفر به کشورهای اطراف و قرار گرفتن در محیط ناآشنا قطعا شما در شرایط سخت تری نسبت به ایران قرار خواهید‌گرفت. پس اگر فکر می‌کنید قرارگرفتن در محیط جدید باعث کمتر شدن نمره‌ی شما نسبت به حالت عادی می‌شود، آزمون کامپیوتری را فراموش نکنید.

در مقاله‌ي بعدی به نحوه‌ی شرکت در آزمون کامپیوتری خواهیم پرداخت.

 

تاریخ انتشار: 1402-05-13
0 0 501
گروه تهیه و اجرا :

دیدگاه کاربران

0 دیدگاه
ieltsdaily-logo