کدام آزمون TOEFL یا IELTS - بخش اول

کدام آزمون TOEFL یا IELTS - بخش اول

وقتی تصمیم به شرکت در یک آزمون بین‌المللی مهارت زبان انگلیسی می‌گیرید، بسیاری از افراد نمی‌دانند که باید IELTS را انتخاب کنند یا TOEFL، و کدام آسان‌تر یا بهتر است. برای تصمیم‌گیری آگاهانه که با اهداف شما همخوانی دارد، لازم است به طور کامل ساختار هر آزمون را درک کنید. در اکثر موارد، انتخاب بین TOEFL و IELTS خلاصه می‌شود. بنابراین، قبل از تصمیم‌گیری نهایی، مهم است که مزایا و معایب هر آزمون را بررسی کنید تا مشخص شود کدام برای شما مناسب‌تر است.

از نظر اعتبار بین‌المللی، تفاوت چندانی بین این دو آزمون وجود ندارد. هر دو آزمون توسط بسیاری از مؤسسات آموزشی و تجاری تأیید شده‌اند. اما به یاد داشته باشید که IELTS پرکاربردترین آزمون انگلیسی در خارج از کشور است و توسط بیش از ۱۲،۰۰۰ سازمان در ۱۴۰ کشور پذیرفته شده است. 

بهتر است قبل از انتخاب بین TOEFL و IELTS، مشخص کنید که می‌خواهید به کدام کشور یا قاره سفر کنید. دانشگاه‌ها و شرکت‌ها معمولاً اطلاعات دقیقی در مورد نوع آزمونی که از شما انتظار دارند (چه TOEFL و چه IELTS) در اختیارتان قرار می‌دهند. برخی ممکن است اجازه دهند هر دو را انجام دهید. اگر چنین است، مؤسسه‌ای که انتخاب کرده‌اید باید اطلاعاتی در مورد حداقل نمرات هر آزمون و نوع آزمونی که باید انجام دهید، در اختیار شما قرار دهد.

آیلتس، که توسط کمبریج انگلیش طراحی شده است (بخشی از دانشگاه کمبریج)، محبوب‌ترین آزمون انگلیسی در بریتانیا و بیشتر اروپا است. همچنین توسط اکثر مؤسسات در ایالات متحده، جایی که خدمات آزمون‌های آموزشی (ETS) مسئولیت اجرای TOEFL را برعهده دارد، پذیرفته شده است. این بدان معناست که IELTS تقریباً شما را به هر جایی که بخواهید می‌برد.

همچنین فکر کنید که آیا قصد دارید به دلایل تحصیلی، تجاری یا شخصی به خارج از کشور بروید. مهم‌ترین تفاوت‌های بین دو آزمون در زیر بررسی شده اند. برای انتخاب صحیح، بهتر است تمامی معیارها را به طور کامل بررسی کنید و مزایا و معایب هرکدام را بسنجید. بنابراین، عجله نکنید!
تفاوت‌های بین IELTS و TOEFL

انتخاب بین IELTS و TOEFL می‌تواند تصمیم دشواری باشد، اما لازم است که آزمونی را انتخاب کنید که با اهداف و سطح زبان انگلیسی شما بیشترین تطابق را داشته باشد. هنگام مقایسه این دو آزمون بین‌المللی معتبر، معیارهای مهمی وجود دارند که باید در نظر بگیرید و ما آنها را در زیر توضیح داده‌ایم. با بررسی این معیارها، می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام آزمون با نیازها و اهداف شما هماهنگ است. در ادامه تحلیلی جامع از معیارها ارائه شده است تا به شما کمک کند تصمیم آگاهانه‌ای بین IELTS و TOEFL بگیرید و برای موفقیت در آزمون انتخابی خود آماده شوید.

سطح دشواری آزمون

وقتی در حال انتخاب بین دو آزمون انگلیسی هستید، طبیعی است که بخواهید بدانید سطح دشواری هر کدام چقدر است تا بتوانید آسان‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

بنابراین، سوال مهم این است که کدام آزمون سخت‌تر است، TOEFL یا IELTS؟ در واقع، پاسخ به این سوال کاملاً به مهارت‌های زبان شما و دانش قبلی‌تان بستگی دارد، بنابراین پاسخ قطعی وجود ندارد. هنوز مشخص نشده است که کدام آزمون آسان‌تر است.

در حالی که TOEFL متعلق به یک سازمان آمریکایی است و IELTS توسط سازمان‌هایی در بریتانیا و استرالیا مدیریت می‌شود، موفقیت در آزمون IELTS به آشنایی شما با لهجه بریتانیایی یا واژگان و محتوای آن بستگی ندارد. در واقع، یکی از عواملی که IELTS را واقعاً بین‌المللی می‌کند این است که آزمون شامل طیف گسترده‌ای از لهجه‌ها می‌شود، نه فقط بریتانیایی. و اگر می‌پرسید آیا باید در بخش مکالمه آیلتس شبیه به یک بومی انگلیسی‌زبان (از بریتانیا یا جای دیگر) صحبت کنید تا نمره خوبی بگیرید، پاسخ منفی است.

برای آشنایی بهتر با فرمت آزمون، مجموعه‌ای از منابع مانند دوره‌ها، وبینارها، برنامه‌های آموزشی و آزمون‌های تمرینی توسط شرکای آیلتس در اختیار داوطلبان قرار داده شده است. یکی از بهترین توصیه‌هایی که می‌توانید هنگام آماده شدن برای آیلتس از شورای بریتانیا دریافت کنید این است: به هر نحوی که ممکن است با زبان انگلیسی ارتباط برقرار کنید. به انگلیسی بخوانید، به موسیقی انگلیسی گوش دهید، فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی به انگلیسی تماشا کنید و اگر ممکن است به طور منظم به انگلیسی صحبت کنید.

تاریخ انتشار: 1403-07-18
0 0 74
گروه تهیه و اجرا :

دیدگاه کاربران

0 دیدگاه
ieltsdaily-logo