چگونه آزمون مناسب سنجش مهارت زبان انگلیسی را برای خود انتخاب کنید

چگونه آزمون مناسب سنجش مهارت زبان انگلیسی را برای خود انتخاب کنید

دلیلی که شما برای شرکت در یک آزمون مهارت زبان انگلیسی دارید به میزان زیادی تعیین کننده نوع آزمون است. با در نظر گرفتن این موضوع، ما سناریوهای احتمالی زیر را در نظر گرفتیم.

سناریو ۱: من می‌خواهم در یک دانشگاه در آمریکا یا کانادا تحصیل کنم.

آیلتس محبوب‌ترین آزمون سنجش مهارت زبان انگلیسی در جهان برای آموزش عالی و مهاجرت بین‌المللی است. مؤسسات بزرگ در  آمریکا به این موضوع آگاه هستند که آیلتس به‌درستی توانایی شما در فهم و ارتباط به زبان انگلیسی را نشان می‌دهد. آزمون آیلتس در آمریکا، مورد اعتماد ۲۵ دانشگاه برتر این کشور است، و توسط تمام کالج‌های آیوی لیگ پذیرفته می‌شود و در برنامه‌های ۵۰ دانشگاه برتر این کشور با بیشترین دانشجویان بین‌المللی استفاده می‌شود.
همچنین، از آنجایی که TOEFL یک آزمون آمریکایی است، پذیرش گسترده‌ای در بین مؤسسات آموزشی ایالات متحده دارد.
در کانادا نیز آیلتس به همان اندازه محبوب است. در واقع، این آزمون انتخاب اصلی برای دانشگاه‌ها و کالج‌های سراسر کانادا است.

سناریو ۲: من می‌خواهم در بریتانیا، استرالیا یا نیوزیلند کار و تحصیل کنم.

در بریتانیا، استرالیا و نیوزیلند، آیلتس نامی مورد اعتماد است که می‌تواند باعث پیشرفت شما شود. مؤسسات آموزشی پیشرو در این کشورها استانداردهای با کیفیت بالای این آزمون را به رسمیت می‌شناسند. فرقی نمی‌کند که هدف شما پذیرش در یک مؤسسه آموزشی باشد و یا یافتن شغل، آیلتس می‌تواند به تحقق آن کمک کند.
در این کشورهای انگلیسی‌زبان، زمینه‌های آموزشی و شغلی استانداردهای بسیار بالایی دارند. یادگیری زبان انگلیسی به شما این امکان را می‌دهد که در یک محیط چند فرهنگی به‌طور مؤثر آموزش ببینید و مهارت‌های خود را ارتقا دهید. وقتی شما به زبان انگلیسی مسلط باشید و بتوانید این موضوع را از طریق یکی از معتبرترین آزمون‌های سنجش مهارت زبان انگلیسی نشان دهید، در مقایسه با دیگران برتری خواهید داشت.

سناریو ۳: من می‌خواهم برای یک شرکت بین‌المللی کار کنم.

آزمون‌های TOEIC، آیلتس و تافل محبوب‌ترین آزمون‌های سنجش مهارت زبان انگلیسی برای اهداف کاری هستند. شرکت‌ها می‌دانند که بخش‌های خاصی از آزمون‌هایی مانند آیلتس می‌توانند به آنها در انتخاب افراد مناسب کمک کنند. بنابراین، اگر می‌خواهید بخشی از یک شرکت بزرگ جهانی باشید، کسب نتایج خوب در یکی از این آزمون‌ها می‌تواند به طور چشمگیری چشم‌اندازهای کاری شما را افزایش دهد. معیار بسیاری از کارفرمایان در بخش‌های مالی، دولتی، ساخت‌وساز، انرژی، هوانوردی و گردشگری، برای جذب افرادی با مهارت‌های کافی در زبان، آزمون آیلتس است.

سناریو ۴: من می‌خواهم در زمینه تجارت بین‌المللی شغلی را پایه‌گذاری کنم.

سازمان‌های تجاری به طور فزاینده‌ای نیاز دارند که فرآیندهای تجاری خود را به خارج از کشور واگذار کنند. برای رسیدن به این هدف، آنها نیازمند داشتن کارمندانی دو یا چند زبانه برای کمک به پروسه‌های کسب‌وکار و معرفی در بازارهای جدید هستند. در چنین شرایطی، احتمال اینکه شرکتی کارمندی که به زبان انگلیسی مسلط است را اخراج کند، کمتر است.
اگر می‌خواهید در زمینه تجارت بین‌المللی شغلی را بنیانگذاری کنید،  ارائه مدارکی از مهارت‌های زبان انگلیسی قابل قبول، امتیاز بزرگی خواهد بود. یک آزمون سنجش مهارت زبان انگلیسی مانند آیلتس که می‌تواند مهارت شما را هم در زمینه آکادمیک و هم در زمینه‌های عملی و روزمره بسنجد، به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های زبانی خود را به کارفرمایان بالقوه نشان دهید.

سناریو ۵: من می‌خواهم سطح زبان انگلیسی خود را بدانم.

اگر نیاز شما این است که سطح زبان انگلیسی خود را بدانید، آزمون‌های سنجش مهارت زبان انگلیسی کمبریج گزینه‌های خوبی هستند و محدوده‌ای از سطوح (A2 تا C2 در CEFR) را پوشش می‌دهند و برای همیشه معتبر هستند.
https://takeielts.britishcouncil.org/blog/english-proficiency-test

تاریخ انتشار: 1403-07-11
0 0 76
گروه تهیه و اجرا :

دیدگاه کاربران

0 دیدگاه
ieltsdaily-logo